Kärringar, skrammel och skratt.



Idag stod vi utan för ICA i Vellinge och skulle skramla för Diakonias verksamhet i Bangaldesh. Vår förra insamling gick hur bra som helst och jag hade aldrig i mina värsta mardrömmar kunnat tänka mig hur vi skulle bli bemötta, vi som kämpar för de fattiga barnen i världen. Vi fick kommenarer som: "Varför, VARFÖR skulle jag bidra med pengar?" och "Nej jag vill inte skänka, tänk på Sveriges barn istället!" och många liknande uttalande(läs: halvskrik). Jag blev helt chockad! Är det såhär man behandlar de som gör en insats för världen? Tror inte det! Kärringar... 

Kommentarer
Postat av: maria

inte för att jag är otroligt vacker, men har inte jag o marykate lite samma munnput ? ;) hur mycket blev det idag ?

2009-04-28 @ 18:36:36
URL: http://mariaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback